
Nasze dziedzictwo
Po ponad 90 latach nasza wizja jest wciaż współczesna

Od początku swego istnienia, aż po dziś dzień, Weleda pozostaje wierna niezmiennym wartościom duchowym, wyznawanym przez jej założycieli, których implikacje są wszechobecne w całej naszej firmie.
Markę Weleda stworzyli w 1921 roku: Rudolf Steiner - austriacki filozof i badacz nauk przyrodniczych, Ita Wegman - holenderska lekarka oraz Oskar Schmiedel – niemiecki chemik i farmaceuta z Monachium.
Weleda i jej nowoczesne przedsięwzięcia opierają się niezmiennie na filozoficznej ideologii i wzniosłych wartościach antropozofii - dyscypliny naukowej, której poświęcili swo.
Firma oparta na antropozofii - wiedzy o człowieku
Antropozofia to duchowy punkt widzenia świata, który wywodzi się z Europy i dziś rozpowszechniony jest na całym świecie. Termin „antropozofia” został ukuty przez założyciela firmy Weleda - Rudolfa Steinera, który zdefiniował ją w taki sposób, aby oznaczała „wiedzę o człowieku”. W przeciwieństwie do niektórych praktyk, stosowanych ówcześnie w kręgach akademickich i uniwersyteckich, Steiner używał tego terminu w odniesieniu do badań nad rzeczywistością duchową poprzez doświadczenie naukowe i duchowe, i temu właśnie poświęcił swoją działalność. Antropozofia Steinera wywodzi się z rygorystycznego, naukowego myślenia i korzysta z równie skrupulatnej metodologii badań, które początkowo obejmowały jedynie świat materialny, lecz z czasem (poprzez naukę) rozszerzyły się również na świat duchowy.
Wartości przeniesione na realia współczesnej firmy
Jako marka, respektujemy te wartości we wszystkich naszych działaniach: w naszym biodynamicznym rolnictwie, poprzez uczciwe traktowanie naszych pracowników i partnerów, w zrównoważonych procesach oraz produktach kosmetycznych i farmaceutycznych. Dzięki zaangażowanym ludziom, którzy doceniają nasz etos, rozwijamy się nieustannie w wielu krajach i jesteśmy dziś wiodącym światowym producentem holistycznych, naturalnych, organicznych kosmetyków oraz farmaceutyków przeznaczonych do terapii antropozoficznej.